dimecres, 27 de juliol del 2011

EL VEÍ DE DALT


Era de suposar que quan tingués l'alta llavors no tindria temps per res, però em molesta que el meu "jefe" em destorbi les meves xorradetes, he d'acabar de gravar les fotos en CD's i altres coses per l'estil. Estic enganxada a fer fotos i el fet de tornar a la vida normal, fa que torni a trobar caravanes a les rondes i que allà aturada faci unes fotos.

El veí de dalt, no hi és tot, és veritat, és un tio que és border line i té un cert grau de discapacitat psíquica, no gaire, perque viu sol, però el cas és que és així. Treballa en un centre, com diu la seva cunyada, "allí donde los tontos", on ell deu ser el més llest, pot passar per una persona sense cap tara, hi ha qui no té cap certificat d'aquests i que no és gaire més espavilat que ell!. És un tio, ja gran, que és molt tímid, primer pensava que com diuen sempre, " a tots els tontos els dona pel mateix", perque quan pujava a l'ascensor amb ell, sempre em mirava l'escot, però després vaig comprovar que el mateix feia amb ma mare o amb un home. Sigui com sigui, això tant és! Cap a les nou del vespre jo sentia un soroll i una tremolor al sostre, es movia la làmpara i feia soroll de vidre, no durava gaire, per sort meva! Un dia que va baixar la cunyada, que també viu a l'escala, per preguntar per la meva mare, li vaig comentar i em va dir que era una bicicleta que li havien regalat, això deu haver dit per no rebre bronca de la seva cunyada, i que ella un dia en baixar va sentir el soroll que feia i li va dir que la canviés de lloc, continua fent soroll, la deu tenir mal falcada. Però aquest "pájaru", té un vici i molt lleig... Li dona per trucar a la companyia del mòbil per demanar el saldo de la targeta, fins aquí res a dir, la freqüència és diària, "llamo, porque en la pantalla del teléfono no me sale el saldo, desde que le puse el bono de doble carga no me sale el saldo y no se cuanto tengo" això cada dia. El xungo? Que fa la trucada a partir de les dotze de la nit i en alguna habitació del celobert, la cuina o el lavabo i sembla que el tingui amb mi al llit, Una pot tenir ganes de companyia, però no amb aquest individu! Quan acaba la trucada a la companyia telefònica, truca a una "amiga", la conversa sempre és la mateixa, "Hola, ya has cenado? Que haces? ¿Que has comido?"