dimarts, 23 d’agost del 2011

Objectivament, tinc molta roba, en sóc del tot conscient. La roba em dura molt o moltíssim. Quan el dilluns passat, vaig marxar cap a La Vall Fosca, calia fer la bossa. Allà dalt al Pallars, sempre fa més fred que no pas aquí baix i a la segona quinzena del mes d'agost, encara ho hauria de ser més. Sóc calurosa o el meu termostat es mou en un rang diferent de gairebé tothom. Per tant, en condicions normals, a mi em cal prendre roba d'estiu estiu, per anar d'excursió, si fa bo, tirants i pantalons curts, però també samarreta de màniga curta i llarga per si no fa tanta calor i clar, això traslladat a tots als àmbits, per la tarda cal roba de carrer per anar a fer la cerveseta. A més, no val repetir roba, cal justificar la súper-bossa que porto, la meva germana, que són tres portaven tant equipatge com jo soleta. En Manel, diu que sóc una "barbi", per la quantitat de conjunts que tinc per totes les activitats. L'altre dia, l'amiga de la meva germana, em va dir que portava conjuntat el mocador o el buf del cap amb la samarreta, no en sóc conscient, em surt de forma natural, no ho penso. Clar, això suposa que després tinc un munt de roba per rentar.

Quan ahir vaig arribar després de dinar, ho tenia tot calculat i controlat i encara hagués estat més perfecte sinó hagués hagut de recollir aigua. Vaig posar una rentadora i estava recollint coses i desant, desfer el necesser, guardar les sabates, la roba que no he fet servir, la que està portada només una estoneta, rentar a ma la que deixa i no es pot posar a la rentadora. Doncs, en una d'aquestes anades i vingudes a la cuina, em vaig trobar tota la cuina anegada d'aigua, em va tocar estar mirant la rentadora motxo en ma per que quan sortia ho feia de forma massiva, per aquestes coses prefereixo les rentadores de càrrega frontal, al menys veus la roba donar voltes si has d'estar al davant mirant, però si vull tenir rentaplats també, l'espai requereix una de càrrega superior. Com que la rentadora ja té els seus anys, he decidit que no l'anava a fer arreglar, que em cobrin un paston per acabar comprant una de nova m'emprenya molt.
De manera, que aquesta tarda, m'he mentalitzat i quan ja no feia tanta calor, com que ma mare ha d'anar a casa cada dia encara que ja hi sigui i toca sortir, cap a a les set ens hem anat a comprar una rentadora nova. Per comprar qualsevol cosa de no res, cal fer un màster! Com vols el centrifugat, de 5, 5.5 o 8 Kg de roba, planxat fàcil, roba poc bruta, molt bruta, de color, blanca. És una passada la de coses i botonets que pot arribar a tenir una rentadora! i pensar que encara recordo la rentadora de turbina que havia a casa quan era petita!  He anat al Corte Inglés, on sinó? El que em queda més a propet i t'ho porten a casa, instal·len i s'emporten la vella, obert sempre i amb estoc. Havia un munt de gent, sembla ser que els dilluns hi ha molta gent i més a la tornada de vacances tot s'espatlla, la rentadora, la nevera i si sense rentaplats es pot passar uns dies, sense nevera o rentadora no.
M'he firat una rentadora amb un munt de botonets, llumetes i amb pantalleta on surten unes lletres que diu el programa i totes aquestes coses, enrere ha quedat la roda del programa per veure quan falta per arribar al final. Me la portaran dijous, així que fins dijous no  puc rentar, per sort tinc molt roba!