dilluns, 2 de gener del 2012

Si no t'agrada...

De petita , a casa, sempre m'havien dit, que quan anava a casa d'algú convidada a menjar, m'ho havia de menjar tot, encara que el que em posessin al plat, no m'agradés. I així, ho he fet sempre, m'agradi o no, m'ho menjo. De fet, ara, que ja sóc gran, puc dir, que menjo de tot. Hi ha coses que m'agraden i  d'altres que les menjo, tot i que no les triaria mai si vaig a menjar a un restaurant. 

A casa mai hem fet sopar de cap d'any en familia, sempre hem campat per les nostres aquesta nit, ja tenim tots els altres dies de dinar molt institucionalitzats i aquesta nit és per fer-la grossa. A la nit es pot fer el que es vulgui, mentre l'endemà a dinar es sigui a taula. Avui, dia 1 de gener, tocava dinar a casa, a l'Àlex li he hagut de fer un plat d'arrós bullit, com molts anys havia dinat jo, el còctel de gambes de vegades ja se sap! 
Per dinar, ha hagut, patés, formatges, escopinyes, espàrrecs, llagostins, gambetes, entremesos, margalló, olives, pollastre farcit, un amb fruits secs i l'altre amb ou dur, pebrot vermell i olives. Sóc carnívora, i si mai algú em vol fer feliç menjant, si em convida a una espatlleta de xai al forn em farà més feliç que no pas amb una llagosta o una mariscada. Quan convido a menjar a algú a casa, m'agrada que quedin contents i que mengin de gust, ells i jo, que ja em menjo el que no m'entusiasme el dia que vaig a casa seva, però sempre hi ha excepcions.Hi ha a qui no li agrada mai res o és molt limitat a l'hora de menjar i no fa l'esforç. Aquesta és la meva cunyada. Sempre pot haver alguna cosa del pica-pica que no en mengis, jo no menjo musclos, és una història que ja explicaré, però normalment hi ha moltes altres coses per menjar i en menjo, tot el que sigui closques i marisc no m'entusiasme, però si és el que hi ha per menjar m'ho menjo. Doncs, avui he hagut de sentir a dir: "I jo que menjaré? Tot són formtages!" 
No ho he fet a propòsit, però l'altre dia a casa seva, jo em vaig haver de menjar les gambes, els llagostins, les cloïses, el peix i totes aquestes coses que no em diuen res, però m'ho menjo i no dic res i és sabut per tothom, així que a casa meva, on jo trio i pago, vull menjar el que m'agrada i si m'agraden els formatges, les olives i el pebrot, vull poder menjar, sense que ningú em recrimini res.

1 comentari:

Núria ha dit...

Diga-li que la propera vegada es porti la carmanyola!