dijous, 16 de setembre del 2010

SABOR A CANELA. José Carlos Carmona

El vaig comprar perquè l'anterior, Sabor a Chocolate, em va agradar força. Com en l'anterior, la música és molt important o més que important, és la base del llibre. Així com l'anterior, el vaig trobar bonic, aquest se m'ha fet una mica pesat, és potser massa dolç i embafador, com em passa a mi amb la canyella. Diré que l'autor és Doctor en Filosofía, Director d'Orquestra i Professor a la Universitat de Sevilla.
La protagonista de la novel·la és filla de dos musics i tota la seva vida desde sempre ha estat relacionada amb la música. Així,en un principi sembla que ella s'ha de dedicar a tocar el violoncel, però després decideix que el que realment vol és ser directora d'orquestra, que no hi ha cap dona en aquest camp. La història, és la vida d'aquesta noia, i totes les desgràcies i misèries que li succeixen, que són moltes. Sembla una mica la història del Marco, anant a buscar la seva mare a L'Argentina. Però per damunt de tot, el seu únic objectiu a la vida, és arribar a ser directora d'orquestra. Les misèries, no són pas econòmiques! Que és una suïssa sense cap problema de diners i amb un papa ric.