divendres, 9 de setembre del 2011

ESCOMBRIAIRES

Els escombriaires són aquella  gent que passen cada dia, llevat del diumenge, a recollir l'escombraries.  abans, molt abans, quan jo era molt petita i no ho recordo, passaven al matí molt aviat i la gent baixava amb la seva galleda a buidar-la al carro, perque es veu que passaven amb carro, i per nadal, el senyor escombriaire, passava pels pisos amb una targeta-felicitació a recollir l'aguinaldo. Després va arribar el moment en que recollien les escombraries a la nit i passaven amb un camió i nosaltres baixàvem la bosseta a la nit i la deixàvem al cantó de l'arbre que havia al davant de la porteria de casa, cada escala tenia la seva pila de bosses al davant i els senyors baixaven del camió i llançaven les bosses dins el camió, diferents tipus de camions amb el pas dels anys, però sempre amb el mateix sistema. Fins que van arribar els contenidors. Quina festa! Ara saps perfectament l'hora que passa el camió, aquest passa a quarts a dotze i com mitja hora o tres quarts més tard passa el del contenidor marró. Dues hores més tard passa el camió que recull els de l'altra vorera del passeig. Pots perdre't el desenllaç de la sèrie o la peli que estiguis veient a més que ara a l'estiu pots sentir el flaire que desprèn. Els senyors escombriaires han guanyat qualitat i dignitat en la feina, però no sé jo si la resta de ciutadans també!
Em demano, perque en aquest braç de la grua del camió hi ha llum, sinó hi ha ningú mirant ni fent res? La única explicació, és que ho fan per tal que la ciutadania pugui veure com és el camió i que jo i algun altre malalt com jo pugui fer fotos