divendres, 23 de setembre del 2011

LA TAPA DEL VÀTER

Sembla una tonteria, però no ho és  gens ni mica. Fins fa uns set o vuit anys, la tapa de vàter que havia a casa havia estat sempre la mateixa des que es va posar, com uns 30 anys, de bona qualitat, oi? Va durar i molt, és la que anava amb el vàter, en aquell model li tocava aquella tapa. Fa uns set o vuit anys, la tapa es va trencar. Vaig anar a una botiga i em van dir que si sabia el model, com he de saber el model! I que si era tan antic, doncs que ja no es trobaria. La meva cara deuria de ser de pòquer, ara he de canviar el vàter? No, no cal canviar el vàter, hi ha les tapes universals, que serveixen per tots els models. Apa, mira, com els carregadors universals de bateries! En aquests casos, no és tan guai, per què? Per què els ganxos amb que es colla la tapa al vàter són de plàstic i es trenquen en un tres i no res. En aquests set o vuit anys, ja he hagut de comprar al menys quatre tapes. La última que vaig comprar, fa tot just un any i ara de fa una setmana, aquesta s'ha trencat. No fora més important, si no fos, que cada cop que un s'asseu al tron, percep un moviment, cap a l'esquera de tota la seva persona. Ara per ara, és un lleuger moviment, però això s'agreuja amb el pas dels dies o de les hores, depen de l'ús que es faci. 

Quan el primer cop vaig pensar que no podia ser que calgués canviar el vàter, anava molt errada. Cada tapa de vàter costa 30 euros, perque una que vaig comprar per 14 euros, que era la que tenien a la botiga, va durar encara menys. De manera que si fem càlculs, quatre tapes a 30 euros, són 120 euros, la de 14 sumen, 134 euros i la que hauré de comprar ara, 30 euros més, ja són 164 euros. No sé quan val un vàter nou, amb la seva tapa de conjunt, però si ha de durar 30 anys, potser val la pena canviar-ho tot. Acabaré canviant la tapa i punt, fer obres em fa molta mandra i jo no sóc manetes per anar fent aquestes coses. No sé si a tothom li passa el mateix amb les tapes de vàter o jo sóc molt rara!