dilluns, 26 de setembre del 2011

TINC UNA NOVA JOGUINA

Divendres va ser el meu aniversari i dissabte dinar a casa. I, és clar, vaig tenir regalets, un jersei, una gavardina d'entretemps (ostres, ara que ho recordo, feia molt temps que no la feia servir aquesta paraula i aquesta primavera un amic meu la va dir referint-se a una samarreta que jo portava) i una nova joguina, trrrrrrrr, redobla de tambors! un LLIBRE ELECTRÒNIC. Si, ja tinc llibre electrònic. A la memòria interna ja ve amb uns 1000 llibres, clàssics, que ja no tenen drets d'autor. Està clar, que hi ha que no els penso llegir, no els he llegit en paper, tenint-los a casa, doncs ara tampoc. M'ha fet gràcia, que hi ha els de l'Edgar Allan Poe, aquests si que els rellegiré, els tenia en paper, però no sé a qui els deuria deixar i em van desaparèixer. La joguina pesa poquet, d'això es tracta, no haver de traginar pel món l'Enciclopèdia Catalana. Mai he entés a la gent que porta a la bossa Els Pilars de la Terra, en la versió de tapa dura com la meva, aquests llibres són per llegir a casa i no pas al metro.

El meu cunyat, diu que sóc una mica friqui en tot això, mira qui parla!, que tinc totes les merdes que poden haver o que em fan gràcia o una mica de servei. Entro, miro, jugo amb els aparatets i vaig fent. No sóc del tot una inútil en aquestes coses, me'n vaig sortint, malgrat hi ha alguns sectors que es pensen que ho sóc, quan és que són ells, els que fan les coses massa enrevessades.

Ahir, no vaig poder potinejar-la, havia els meus nebots a casa i després vaig quedar amb un amic a la tarda. Avui, tot el dia que la carretejo a la bossa, per si de cas tenia un moment que m'havia d'esperar i podia mirar que em dona a part dels llibres.

Ara, cal donar-li teca i ahir a la nit, ja vaig començar per tornar a descarregar l'emule i fer-lo treballar. I, està treballant de valent. També vaig intentar trobar alguna pàgina que hagi llibres en format digital, alguna editorial que publiqui en digital, però no ho vaig trobar. Vaig trobar la web de la Casa del Libro, que sembla que sigui llibre digital, però no estic segura, per què el preu és el mateix que si compro la novel·la en paper i això em fa ballar el cap, doncs, si la música la compro via itunes, em surt més barata que si compro el CD físicament.

No sé si llegiré més, potser alguns llibres que veig i no m'acabo comprant, per què em fa una mica de cosa, que siguin un xurro o que trobo s'han passat amb el preu, com la última del Jaume Cabré. Ja tinc algunes coses descarregades i he provat amb un conte d'en Monzó, que tinc la novel·la en paper, ja la vaig pagar, però volia provar a passar-la a la joguina i veure que tal es veia.