dilluns, 21 de novembre del 2011

PER UN COP!!!

I mira que no sóc aficionada ni habitual de descarregar-me coses d'internet, emule, però buscava un programa per provar i comprar-lo és molt car. I uns amics em van dir que el baixés de l'emule. Com que sóc confiada de mena, no escarmentaré mai, ja sé que no pots confiar ni en ta mare. Vaig buscar el que volia i vaig començar, quan ja estava, en lloc de fer el que faria una persona normal, desconfiada, vaig procedir a instal·lar el programa, CAGADA MONUMENTAL!!!!! L'ordinador va començar a fer coses rares, anava molt lent, es va reiniciar tot sol una nit que el vaig deixar engegat, el google chrome també es va desinstal·lar,  la connexió a internet també feia coses rares. Vaig decidir passar l'antivirus, jo, ingènua de mi, pensava que per això està l'antivirus i que no cal passar-lo sempre i que ja funciona tot sol. Donnnnnncs, no! Vaig començar a passar l'antivirus a tota la màquina, després de gairebé dues hores, el diagnòstic va ser que tenia un virus, un troiano, la màquina em demana si el vull eliminar i que tan tonta no sóc, dic que si, llavors la màquina diu que el posa en una carpeta de quarentena, per que no el pot eliminar. Glups!!!

Vaig trucar al meu cunyat, que sinó de que serveix tenir un cunyat informàtic? Em va demanar com es deia la bestia parda i va començar a buscar, mal rollo, has de baixar-te uns programes, fes-ho amb el miniportàtil i després els instal·les a l'altre, però triguen molt en baixar i en instal·ar. Si de cas, que li portés dissabte quan hi anés i ja s'ho miraria i sort que així ho vaig fer! Pobre màquina, tenia més virus que si poséssim un cremat dels que cal tenir ingressats aïllats del món en mig del carrer i li estosseguéssim a sobre. Pel cap baix, tenia més de 4000 virus, per que, va haver carpetes que eren eliminables o que s'havien creat soles i que eren purs virus. Tot fitxers executables, s'havien instal·lat jocs i coses amb noms raríssims. La màquina es va passar tot el dia pitant, cada cop que trobava un bitxet,  pitava, pitava tant que era quasi com un xiulet continu. Ha costat, però després d'estar dos dies a l'UCI, s'ha pogut salvar, per aquest cop. L'ordinador ja és vellet, però de fet, la única cosa que no té és memòria, com la meva mare!, però en aquest cas, tinc un disc dur extern i un gravador extern. Que quedi clar, és vell, però ja es va posar el XP i el monitor és de pantalla plana, que ningú pensi que encara vaig amb el 98.

El meu cunyat va al·lucinar i va cridar al meu nebot Àlex, que va fer un UALA! però tia que has fet!