divendres, 17 d’agost del 2012

Berlín'12

Que es pot dir de Berlín? Que és la capital d'Alemanya, que és molt gran. Que a l'agost es dorm tapat amb un nòrdic i es va amb jaqueta. Que hi ha moltes coses per veure i que durant la Segona Guerra Mundial va ser bombardejada i totalment destruïda. A part d'això que tothom sap i moltes altres coses que surten a les guies, jo faré la meva ressenya personal.

1er.- Els acompanyants. Mai més amb aquesta gent. No entraré en detalls.

2on.- El menjar. Per poder visitar una ciutat com cal, s'ha de menjar i si pot ser, el que mengen ells o el que és típic i que hi ha més típic que unes salsitxes i cervesa? Doncs els cogombrets, que hi ha un poble conegut per ells, Spreewald, amb denominació d'origen i tot. El "codillo", colzet o braó, el schucrut, no sé si s'escriu així, segur que no.


3er.- El transport. Hi ha metro soterrani i de superfície, tramvia, autobús, tren, taxis, cotxes i bicicletes. Els metros soterranis, porten els vidres amb dibuixos de la Porta de Brandenburg, com si aquí al meu poble, posessin, la Sagrada Família o qualsevol altre cosa per l'estil, això aquí crearia un conflicte, segur. Taxis, són d'un color crema molt lleig i poc vistosos. Els cotxes, van a tota llet per la ciutat i sempre tots molt nets i si no ets d'allà, no pots entrar a la zona, a veure si en Trias fa el mateix i així no tenim tants embussos al meu poble, ja n'estic una mica tipa. Les bicicletes, les reines de la ciutat, pobre del que s'interposi en el seu carril bici! Però clar, si ets del Maresme i no pots entrar en cotxe a Barcelona, com et desplaces?, en bici. Per que Berlín és molt gran, però no diuen que quan diuen Berlín, és com quan molta gent diu, sóc de Barcelona i és de Mataró o Capellades. Potser millor que no, que en Trias deixi entrar amb el cotxe, que al meu poble fa calor i no és pla com Berlín i les olors corporals podrien aflorar encara més si tots els de fora venen en bici.



4art.- L'Art al carrer. Ostres tu! Tenen trossos de parets que posen als carrers, per que així els grafiteros puguin anar i gastar els pots d'esprai sense embrutar les parets dels altres, i mira que són considerats! D'aquestes parets, hi ha per tot arreu, tant és així, que jo crec que si les ajuntessin totes, podrien tancar la ciutat!, així segur que no se'ls hi cola cap incívic en cotxe.




5è.- Reminiscències fílmiques i literàries. I, és que una ha vist moltes pel·lícules. Les estacions de tren, semblen tretes d'una peli de guerra i esperes d'un moment a l'altre veure arribar un camió i baixar una gernació de soldats uniformats, marxant al pas i colpejant talons i caps de presoners amb la culata del fusell, i així arraulit darrere un cobert el pobre sastre que es queda cec a la peli de "La gran evasión".

  
I com que a mi, el Harrison Ford, m'agrada molt, està clar, que he vist totes les de l'Indiana Jones i que podia pensar jo?
Però, com que els homes si tenen el nas gran, em poden, doncs també em donava la sensació que en qualsevol moment veuria sortir a l'Adrien Brody, amb aquell abric que li quedava tan bé, de qualsevol portalada, a poder ser una de ben amagada, o sentir-lo tocar el piano en algun racó de Mitte.
I, algú es pensava que m'oblidava de les pelis d'espies, doncs, no. Qui no es recorda, de "Cortina rasgada"? o altres tantes pelis d'espies, doncs, per això el Pont dels Espies a Potsdamm.

I no només veig pel·lícules, també llegeixo llibres, en qualsevol format, paper i digital, per això, no et pots estar de recordar a La Lladre de Llibres o el Nen del Pijama de Ratlles, però al camp de concentració no hi vam anar.




6è.- Paisatge urbà. Qualsevol bon turista, ha de pujar a totes les torres, cúpules i campanars que es pugui i així poder apreciar la grandesa de la ciutat en qüestió. Si una cosa han tret els alemanys de la crisi, a part de ser els que remenen les cireres, és que tenen moltes grues i obres a la ciutat. Com que ara els fons europeus no van a parar a països que cal que siguin rescatats, doncs ara ells poden fer obres a la seva ciutat i la tenen tota oberta i empantanegada. Des de la cúpula del Reichstag, a part de totes aquestes grues es veien altres coses.


I una altra cosa que et fa que pensar, és veure les canonades de l'aigua per fora, com si es tractés d'aquells salvapantalles dels ordinadors que van omplint tota la pantalla, pintades en diferents colors, blaves, liles, roses. Molt cuco. Però, algú s'imagina aquí les canonades així? Jo no, quins merders hauria!




 7è.- Com que som gent com cal, ens van deixar entrar a veure l'Angie, però aquell dia no hi era i vam veure el seu saló dels miralls, com el que hi ha al Tibidabo. I per facilitar la paperassa es fa per triplicat. Algú em veu?




8è.- Els museus. Molts museus arreu del món, compleixen la màxima, m'agrada, m'ho emporto i així aquí, es pot trobar tota la ciutat de Pergamo, temples sencers i altres bagatel·les. Però si hi ha un tret comú en tota la història de la humanitat des de temps antics, és que tothom sempre pensa en el mateix i en els museus està exposat, com si es tractés d'un sex-shop, el primer vibrador de la història i el primer Kamasutra abans que s'inventés el paper.



 9è.- Són molt civilitzats, educats i cap quadrats, però la policia fa guàrdia al davant de la Sinagoga jueva al barri de Mitte, amb un perímetre de seguretat, que no et pots acostar a fer fotos.


10è.- Vidres trencats. Fan "botellon" i ningú no els diu res, van pel carrer amb les ampolles a la ma i en els parcs, places i carrers hi ha ampolles trencades. Aix, en Trias, no els deixaria pas!



11è.- I per acabar, si una cosa té Berlín, és un cel molt fotogènic! Fa goig fer-li fotos!



 PD:
Per cert, tinc fotos típiques, ja les posaré al Picasa un dia o una nit, però són les que ja tothom ha vist un fotimer de vegades. I jo n'he fet mil.