divendres, 9 d’agost del 2013

CASTELL DE MUR. EL PALLARS JUSSÀ

Aquesta entrada, és la continuació de l'anterior. Com que el meu genoll havia quedat tocat no podíem fer cap gran o petita excursió. Al matí, un cop llevats i arreglats vam sortir a esmorzar i decidir una mica que anàvem a fer aquell dia. Passejant per Tremp per anar esmorzar, a l'església, hi ha aquest pòster, no hi vaig entrar, només per que em diguin que no tingui por, ja me'n fa venir i em treu les ganes d'entrar-hi.



Un cop esmorzats i altre cop a casa per decidir que anar a veure, hi ha tantes coses!!!! Vam trucar al Castell de Mur, per saber quin horari de visita tenen, tenim temps d'anar a la visita de dos de dotze, com si fos anar a missa. Si no vas en horari de visita guiada, no pots entrar-hi, ja ens va passar a finals de maig. Així que si jo volia veure el castell i la col·legiata per dins no quedava més remei que anar a una visita guiada.
Quan vas a visites com aquesta, és quan hom se n'adona quina poca visió de negoci i quin poc interès tenim tots plegats pels castells medievals, esglésies romàniques i per la història en general. No ho sabem vendre! Els veïns francesos, amb els seus castells càtars, que no tenen res a envejar als nostres, tenen un negoci d'allò més ben muntat. No sé que és millor. Una comarca com el Pallars que veu com la gent té la seva comarca com a comarca de pas i amb un patrimoni com el que té. A la visita, deuríem ser uns quinze a tot estirar. La noia, li posava molta passió, ja està bé, al menys els infants que havia els va despertar un interès. Als adults, se suposa que ja el tenim i per això hi som, interès sí, però coneixements nuls. Ja és sabut per tots que mai no m'he tingut per una persona culta, intel·ligent i sofisticada, però sembla que ho sóc per damunt de la mitja. Doncs, apa, aquí estan les fotos del castell i la col·legiata.