dilluns, 20 de gener del 2014

Nevada

Per tothom és sabut que si és hivern i dissabte, una servidora s'escapa a Masella. Aquest cap de setmana no ha estat diferent i tampoc seria cap notícia dir que va nevar i que quan això passa ens posem tots més contents que els nens. Feia molt mal dia i la boira que era gebradora, fins el punt de gelar-se les ulleres, va fer que plegués aviat, primer per veure si la boira escampava i es podia continuar més tard, però no va ser així i quan vaig veure que a la carretera començava a agafar la neu, vaig decidir que tirava a vall, no fos que m'enxampés i no pogués baixar o haver de posar cadenes, que sempre fa molta mandra. La carretera es va posar així en mitja horeta de no res i la meva pensada, la va tenir molta altra gent i tothom va marxar. No em queixo de que nevi, ans al contrari, benvinguda sigui la neu i molta. Ja vaig decidir baixar per Alp i no per Das, per que no passa la màquina, però... la màquina tampoc no havia passat, quan jo baixava, pujava la màquina, o una de les màquines, però el sentit de baixar, la carretera estava plena de neu i tot de cotxes baixant. No sóc persona que aquestes coses li facin por, però dissabte baixant de Masella, vaig passar por. He trobat altres cops, més neu a la carretera i tampoc no he posat cadenes, aquest dissabte, la màquina no havia passat i tampoc s'havia tirat sal per evitar que es glacés. La carretera, és plena de revolts. Vaig baixar en primera, l'ABS del cotxe es disparava cada cop que tocava una mica el fre, ja sé que no s'ha de tocar quan hi ha neu o gel, però si portes cotxes al davant? No pativa, ni res d'això, el cotxe no se'n va anar cap cop, però no podia frenar, la única manera de poder parar si era el cas, era fent que el cotxe es calés. La nevada era intensa, fins i tot a la vall. Al poble d'Alp, no havien netejat la neu tampoc i aquell Stop que hi ha es feia una mica difícil de complir, si no pots frenar. I la carretera que va fins el túnel del Cadí, tampoc estava per tirar coets, i l'accés igual. Passar el túnel, costa uns diners, que no són pocs i deuen donar per poder invertir en màquines llevaneu, el mateix dels senyor Masella, que paguem i que volem tenir la carretera neta de neu i no haver de patir, per quatre flocs de neu que van caure. Que els va agafar per sorpresa? potser, però podien haver estat més àgils a treure màquines.