divendres, 4 de novembre del 2016

FOTOS, FOTOS, FOTOS!!!!

Quan tinc temps i quan no també, sovint passo moltes hores endreçant i organitzant totes les fotos que tinc i he fet al llarg dels anys i que vaig fent, per que la cosa no s'acaba mai. Si posem per exemple identificar totes les "floretes", una feinada sense fi, doncs quan és primavera i es pot sortir a fer fotos a la vegetació, després no hi ha temps per poder gestionar-ho i queda aparcat per temps més freds, com se suposa que ens esperen ara i que no hi ha flora per fotografiar. De totes formes, sempre hi ha alguna cosa que es pugui fotografiar ni que sigui des de la finestra de casa estant! Afegim, en aquesta dèria, la de fotografiar les ermites romàniques, en aquest cas, la seva catalogació és més senzilla, ja sé quina és abans d'anar i quan descarrego les fotos ja puc posar nom a la carpeta i organitzar-ho per localitat i zona. Tot plegat està ben documentat i arxivat a les seves carpetes, hi ha tantes maneres de classificar com persones que ho facin, jo me les arxivo per data i per lloc, cada lloc té la seva carpeta, recordar quan vaig anar a un lloc és per mi més difícil que no pas buscar les fotos d'un lloc i després trobar-les en aquella carpeta. Tinc un munt de negatius, que esperen ser escanejats, vaig fent, és una tasca lenta i a més distreta i molt entretinguda, són molts anys d'anar acumulant negatius, molta gent em preguntava que per que volia els negatius un cop ja tenia les fotos en paper. D'alguna manera, em sembla que em converteixo en la memòria i la salvaguarda de tots uns records.

Quan arribo  a casa després d'haver fet fotos, el primer que faig és descarregar-les, abans fins i tot que desfer la bossa. Tinc la mateixa il·lusió que abans quan anava a recollir les fotos revelades a la botiga. Ja fa anys, que em vaig adonar, quan encara havia fotografia analògica i digital convivien, que de cop la gent feia més fotos i a la meva amiga Yolanda li vaig comentar, la gent són uns garrepes! Aleshores, t'ensenyaven les fotos a la pantalla minúscula que tenien aquelles càmeres digitals i els havies de dir que estaven molt bé, centenars de fotos de la festa de l'escola, mogudes. Em vaig resistir molt a fer el pas a la fotografia digital, per qüestions tècniques de la qualitat en les càmeres. Ara el personal, ja ha abandonat les càmeres de fer fotos i tots els turistes van amb els seus mòbils, jo vaig amb el mòbil, la càmera samsung galaxy i la Canon reflex amb tots els seus gadgets. Tothom fa moltes fotos de tot, les exhibeixen al facebook, ep! que jo també en tinc! al twiter, que també en tinc i al instagram, que també en tinc. Fan milers de fotos però no les gestionen o és la sensació que tinc pel que sento que diu la gent. 

Un altre dia, m'esplaiaré amb les lectures i tot l'enrenou que crea la supressió de les humanitats dels plans d'estudi, però això és un altre tema!


2 comentaris:

Anònim ha dit...

Per Android el Google Photos es molt llest i ja s’encarrega ell solet d’endreçar les fotos, fins hi tot sap on s’han fet i quan les has fet i les agrupa com a tal, fins hi tot comença a conèixer què i qui apareix en aquestes, en fa còpies de seguretat, les puja al núvol, fa i desfà com vol i confiem amb ell que per això la seva empresa es la més poderosa del mon, i si un dia se li gira la castanya i ens vol fer xantatge ho podrà fer perfectament perquè ho té tot de nosaltres.

PS: Google, si estàs llegint això vull aclarir que em sembla molt bé tot el que facis, eh? Visca Google!

Joana ha dit...

pons007: el senyor google fa tot això amb les fotos que es fan amb el mòbil o qualsevol dispositiu que tingui wifi o connexió a internet i tinguis compte google, però amb les reflex que no en tenen o si no ho puges al núvol com jo faig, no ho fa.