divendres, 24 de maig del 2019

Una mica farta!

L'altre dia, en pujar al metro, el meu festajador es va trobar una coneguda que jo no coneixia. Ens presenta, per educació, doncs a ell tant li fa. Es pregunten que tal tot i els nens i en un punt de la conversa, ella es dirigeix a mi i em pregunta: Entens el català? Sí, clar, vaig contestar.
Em vaig quedar tan parada! No vaig saber tenir una contesta ràpida i aguda. Si hagués fet com la meva àvia! Hauria contestat alguna cosa del tipus, nena, que et penses? L'entenc, el llegeixo, l'escric i el parlo des que vaig nèixer.
La veritat, n'estic una mica molt farta. Qualsevol resposta per part meva pot quedar racista i xenòfoba, però ja cansa que em diguin que si tinc aspecte magrebí, indi, gitano. No tinc res en contra de cap raça o ètnia, però això de l'altre dia de preguntar si entenia el català, comença a ser la gota que fa vessar el got.
Apa, ja m'he desfogat una mica