dilluns, 22 de juliol del 2024

Àrea Resident

Fa dos mesos justos, vaig estrenar cotxe, el meu i el del meu festejador van passar a millor vida, van anar al cel dels cotxes, amb una diferència de 15 dies. Tots dos residents. 

Com que cada cop hi ha menys màquines de parquímetre, ja fa temps que em vaig instal·lar l'app per pagar les zones verda i blava, primer no recordo com es deia i després van passar a l'actual smou, amb moltes altres coses a part de poder aparcar a Barcelona i força altres poblacions. Quan van instaurar la zona blava i verda i verda resident allà on visc, em va arribar una carta dient que el meu cotxe tenia estatus de resident i que podia aparcar a un preu molt reduït, sempre que trobis lloc. Val a dir, que per la dificultat de trobar lloc per aparcar, deixo el cotxe a un aparcament de lloguer. Tenir accés a aparcar com a resident, jo ho contemplo quan em cal anar en cotxe a algun lloc de la zona, com per exemple al mercat i poder aparcar o si el lloc on vaig el transport públic em deixa lluny, o si he de carregar alguna cosa gran i pesada buscar un lloc al davant de casa. 

Quan vaig tenir el cotxe nou, vaig afegir-lo al smou, no vaig eliminar els altres dos per tonteria i sensibleria. La setmana passada, el meu festejador i jo vam arribar de matinada i vam trobar un lloc quasi al davant de casa, jo estava morta i per no haver de caminar 10 minuts de l'aparcament a casa, el vam aparcar al carrer, vaig obrir l'smou, apartat residents i vaig pagar els 20 cèntims. Quan al matí em vaig llevar, no recordava si havia o no pagat l'aparcament, vaig mirar el mòbil i...oh! sorpresa! el cotxe estava aparcat de forma il·legal, no tenia tiquet! i el que tenia posat diners era el que ja no existeix. Vaig baixar fins el cotxe per pagar, caram! que burra que soc! mira que no fixar-me més!!! Hauria d'haver-me posat les ulleres! Però sovint pagar l'smou ho faig sense ulleres. 

La meva sorpresa, va ser quan vaig veure que no podia pagar amb tarifa resident, el cotxe no em sortia, vaig haver de pagar zona verda normal, tornar a baixar al cap d'una estona per marxar i esperar que no m'arribi cap multa. El cotxe no estava com resident.

Vaig mirar en configuració i vaig trobar un formulari, infumable per la mida i poc pràctic i gens còmode per omplir, per sort, hi havia un número de telèfon, el 010 i vaig trucar. Jo em pensava que de forma automàtica, un cotxe nou, ja passava a tenir la condició de resident, en el moment de comprar-lo i tenir un propietari, una matrícula i una adreça. Vaig trucar i vaig haver de fer el tràmit. He trigat 4 dies en tenir el correu de confirmació. Entenc que hi ha altres casuístiques i en aquests casos sí que calgués fer la demanda, per exemple un cotxe d'empresa que el domicili de l'empresa és un altre, però en el cas de particulars podria ser automàtic. Amb el control que hi ha!