dilluns, 15 de juliol del 2024

Les obres a la Ronda de Dalt

L’última setmana de juny, van començar les obres a la Ronda de Dalt per tal de cobrir una part molt molt petita de la ronda, 1 km? Potser. Entre la sortida/entrada 5 i 6. Per mi, son unes obres salvatges i a més no estic d’acord amb tapar la ronda. Per fer això, han tallat un carril de circulació per cada banda, total, de 3 carrils per banda, hem passat a 2 carrils per banda.

Per què no hi estic d’acord? Hi ha dos motius. No per posar un primer i l’altre després és més o menys important, tots dos estarien al mateix nivell. Doncs som-hi. Les queixes de veïns, molts van anar a viure-hi quan la ronda ja estava feta i operativa, ja sabies on anaves o potser va ser un incentiu, mira que bé, ja la tinc aquí davant de casa, ja entro en un plis. Als que ja hi vivien, els hi van urbanitzar i donar valor o millorar i facilitar la vida a tota la zona, per una banda bé, però, no comparteixo el mur que els van plantar a alguns just al davant de la porta de casa, aquells edificis que ja hi eren i ells que estaven tan tranquils allà dalt! Amb pocs transports, sí, però també havia menys transports a tot arreu. L’altre motiu, és totalment personal, aquestes cobertures fetes a posteriori, fan que el sostre sigui més baix que la cobertura d’entrada i això dona una sensació d’enclaustrament, com passa a la Ronda del Mig entre Plaça Cerdà i el carrer Numància, coberta després de fer el “carrer”. I si pensem que ens podem passar molta estona pels embussos monumentals que es munten, doncs està tancat en aquests taüts gegants, no mola.

Ja he fet una part de l’entrada, el no estar d’acord amb tapar la Ronda de Dalt. Ara bé, ara ve la part que més m’emprenya. Qualsevol que hagi d’agafar la Ronda de Dalt, sabrà i comprendrà el meu emprenyament, si afegim que no comparteixo el motiu de les obres, ja és per acabar tornant-se boig. He d’agafar la Ronda cada dia per anar a treballar i també per tornar, des que han començat les “putes obres” salvatges, el meu temps de desplaçament s’ha incrementat de forma exponencial, al matí un trajecte que feia en uns 30-31 minuts, ha augmentat mínim 20 minuts i preguem al déu del trànsit per que no passi cap altre esdeveniment, una topadeta sense importància ni conseqüències greus pels implicats, “només” els cotxes una mica arrugats i rascats i que només hi hagi una sola performance d’aquestes, amb una el temps s’incrementa a 1hora 10 minuts i si hi ha més llavors cal comptar mínim 1hora 30 minuts. I per si això no fos prou, sant google maps, et diu que tot i les obres, es triga 44 minuts, ja té collons la cosa! I jo quan entro a la Ronda al matí, les obres les tinc a 1,5Km. A la tarda a l’hora de tornar, ja és de traca i mocador, doncs per arribar a les obres, hi ha uns km més, uns quants. Quan arribo al rètol de obres a 3Km, ja he fet mínim 10km parada, escoltant no sé quants discs o cançons del spotify. Quan arribo a la feina o quan arribo al pàrking, el cotxe, que és molt llest, em diu, el temps de viatge, el dia que diu 51 minuts, quasi ploro de pensar que he trigat poc!, 21 Km recorreguts, que faig 21 Km!, el dia que posa 1hora 32 minuts, penso que podria haver anat a Masella. La velocitat mitjana del recorregut oscil·la entre 18Km/h i 25Km/h.

Si amb tots els carrils operatius a la Ronda, ja hi ha els embussos que hi ha, si redueixen un terç la capacitat en un punt, ja podeu imaginar com va tot. Entenc que si s’han de fer obres, encara que no estigui d’acord amb aquesta obra, s’han de fer, però fer-les quan encara hi ha la majoria de gent treballant, per que jo soc molt friqui i conec els cotxes que van a la meva mateixa hora i estic veient els mateixos aquests dies, tant a l’anar com al tornar, el polo de color verd-blau, que entra a la mateixa entrada que jo i va més enllà quan jo em quedo a Sant Boi, el volvo gris que surt a buscar a la B-23, la furgoneta petita de la marca X, el camionet d’un altre empresa, l’autocar de Julià que entra a Esplugues quan torno, la furgoneta d’aquella marca que reparteixen coses que la gent compra per internet, el de la moto que és d’una empresa de transport, l’altre que porta la motxilla amb el dibuix de les dents d’un tauró i molts altres, la llista seria eterna.

Estic molt emprenyada i el meu malestar no es veu reflectit en l’entrada, però potser caldria fer-s’ho mirar com fer aquestes performance. No pot ser que em passi 3 hores al cotxe per fer 42 Km, a ningú se li passaria pel cap anar a treballar cada dia a Puigcerdà!, el 37,5% de la meva jornada laboral. Aquestes actuacions salvatges, només malmeten la percepció de l’ajuntament que tenim els ciutadans.