dimecres, 22 de juny del 2011

EL QUE VEIG LI

La cosa està molt xunga. Fa uns dies, vaig rebre una carta de "La Caixa" i semblava d'aquella de "propaganda" que tan aficionats són els senyors d'aquest banc a enviar. La meva sorpresa va ser majúscula, dins havia una Visa Gold i un tríptic explicant-se. L'endemà, em va trucar el de l'oficina, que tenien un producte per oferir-me, qualsevol que llegeixi això, es pensarà que nedo en l'abundància i que a mi la crisi no m'afecta! Res més lluny de la realitat, no tinc hipoteca, però no tinc un "duro". Quan va començar la crisi i a tot arreu es deia que calia estalviar o més ben dit no gastar, jo argumentava, que si els que en teoria teniem feina i cada mes continuàvem cobrant el mateix, no consumiem cada vegada seria pitjor, els que en saben d'aquestes coses, deien que no, que jo no sé d'aquestes coses i no ho entenc. Però, ara, resulta que no, que hem de consumir per reactivar l'economia. Ara si que no ho entenc, perque, què collons hem de gastar?. Hi ha gent que està molt endeutada. 
Vaig anar a "La Caixa", a que m'informés. Em volia vendre una assegurança mèdica, que estava molt bé i que només l'oferien als clients preferents, i m'han triat a mi? definitivament la cosa està molt xunga! Li vaig dir que havia rebut la Visa Gold, però que no la volia. Que foto jo amb una targeta d'aquestes? I que queda molt ostentós, sembla que tinguis i no tens res. Resulta que això de la Visa Gold, també és per a clients preferents, altre cop m'han triat a mi! La cosa està molt, molt xunga! Et regalen dos rellotges, el primer any la quota gratuïta i els següents si gastes un límit, no gaire alt, també. El de l'oficina em va dir, que em faria creus de saber com estava la gent, que tiren de Visa i sempre estan deutors amb Visa, en números vermells i amb hipoteca i un munt de crèdits. I això a mi, si hi ha algú que té una mica de cèntims, li deuen fer reverències quan entra per la porta!
Sóc una soca, una compradora compulsiva, però aquest tema el porto prou bé, potser perque sóc poruga i no me tirat a la piscina a comprar res. 
L'anunci del Toyota RAV 4, diu per 185 euros al mes, 36 quotes, però cal una entrada de 8000 i una quota final de 13400. Cal tenir 9000 euros estalviats i després estalviar 13400 en tres anys o que et toqui la loteria! Perque un cotxe així, a 185 euros al mes, necessites tota la vida per pagar-lo, ja pot ser bo! 
No sé, tornarem a veure les carreteres plenes d'aquests súpercotxes?