dilluns, 29 d’agost del 2011

TINC UN LIO

Que ningú interpreti malament el títol, no és un rollo amb ningú. M'explico. D'un any ençà, el consum d'aigua de casa meva s'ha incrementat 40 metres cúbics, si 40.000 litres de res, omplo una piscina cada tres mesos. Tenia una petita fuita d'aigua en la cisterna del vàter, però ja ho vaig fer arreglar. Se suposa que entre ma mare i jo consumim cada tres mesos 80 metres cúbics. En un any hem duplicat el consum i clar, la factura no s'ha duplicat, sinó que s'ha triplicat, perque tot el que està en el tercer tram el consideren malbaratament i es paga molt més car. No hem canviat cap hàbit, ni cap electrodomèstic, fins dijous, però això no entra a la factura aquesta, a més amb la nova rentadora se suposa que el consum d'aigua baixarà, perque es regula la quantitat d'aigua segons la roba. Remuntant-nos a la factura del període del febrer-maig'10, l'increment ha estat el següent, només en el tercer tram, perque els dos anteriors ja són fixes.

4 a 14 increment de 10 metres cúbics
14 a 32 increment 18 metres cúbics
32 a 36 increment 4 metres cúbics
36 a 44 increment 12 metres cúbics
44 a 43 decrement 1 metre cúbic ( la fuita de la cisterna s'arregla)

A la companyia d'aigües, la solució que em donen, beneficiosa per la seva butxaca, és que m'esperi a la següent factura abans d'enviar un tècnic de la companyia a revisar el comptador, per veure si arreglada la fuita s'ha estabilitzat el consum. He trucat al lampista per que vingui a revisar tota la instal·lació, no tingui una fuita d'aigua en algun lloc que no es veu. El meu raonament és el següent, si fos de la clau de pas cap a dins, tant jo com els de sota tindrien aigua, 40.000 litres són molts litres, si fos extern a la clau de pas, el pati del celobert estaria ple d'aigua, si fos entre el comptador i el celobert, en algun lloc de la porteria i l'escala hauria aigua. Si jo no he consumit aquesta quantitat d'aigua, se'm fa estrany gastar tant, només em queden tres opcions, que algú s'està aprofitant de mi, sigui per error en una connexió o no error o que hi ha un error a la lectura o que el comptador no funciona com caldria. Sigui com sigui, estic feta un embolic.