dijous, 2 de febrer del 2012

Per quatre flocs!

Al meu poble, a les 9 passava això, però com que ja plovia des d'ahir,  poc podia agafar al terra. La ràdio era alarmista, com si fos la fi del món! Si, fa relativament poc temps d'aquell 8 de març, però el neucat activat i protecció civil i les ràdios i la tele com si no passés res més al món. Si no és estrictament necessari no surtis de casa i no agafis el cotxe. Doncs, si algú és més xula que ningú, aquesta sóc jo. M'he travessat mig país, que ja sabem que és tan petit que des de dalt d'un campanar sempre es pot veure el campanar veí, que tampoc és tan gran.




A la C-58 a l'alçada de Ripollet-Cerdanyola del Vallès, parats, per culpa del rètol que travessa l'autopista, que deia, circuli amb precaució, perill de lliscar. Un cop passat Terrassa, tampoc hi havia per tant. Nevada feble i enfarinada general, però això, quatre flocs. Fins a la boca sud del túnel del Cadí, passat el túnel? res de res. El transport que porta a mare ja havia avisat, si nieva.... Doncs deurien ser cap a les onze, del centre on va mare han trucat, que la portarien a casa cap a les dues, que el transport avançava l'hora.S'han tornat bojos tots plegats? Si home! i que més? m'he travessat tot Catalunya i estic a Masella! Es pot quedar aquí com cada dia? Ja la passaré a buscar jo a la tarda! La meva germana, m'ha dit que molta gent estava tornant a casa i que les escoles feien anar a buscar els nens. Flipava en colors, sense haver pres res! Com que tothom estava a casa, la meva tornada ha estat d'allò més plàcida i ràpida. Barcelona a quarts de sis i estava buida i silenciosa.
Curar-se en salut? Potser s'han passat aquest cop. Si el fred arriba com diuen, això, si que pot ser perillós, més que les nevades. La gent quan veu que neva, ja s'escagarrina i foten cop de volant i aquestes coses.



A El Berguedà també ha nevat


4 comentaris:

Maria PB ha dit...

Està nevant a tots els llocs menys así :(

Joana ha dit...

Maria:
Això va ser ahir i només una estoneta. Avui fa un sol esplèndid, ara si, molt fred.

Núria ha dit...

I nosaltres, que és on hauria de nea, estem sota la llei seca!

Joana ha dit...

Núria:
Avui, no hi he estat, però sembla que ha nevat una miqueta, no?
Buf! quin any més complicat!