dilluns, 26 de març del 2012

Primavera!!!

De tant en tant, m'agafa la dèria de fer fotos a les espelmes. 
La setmana passada, ho sap tothom, va nevar el que no havia nevat en tot l'any. A Masella, la gent, semblaven nens el dia de reis. Tot obert! ja té pebrots la cosa! a aquestes dates de la temporada. Aquesta neu, és molt humida i pesada i s'enganxa molt. Vaig començar, però ja a l'hora d'anar a fer Isards, amb el que m'agrada! i la vaig patir, molt. Jo estava molt fluixa i cansada dissabte i la neu s'enganxava. No podia fer força amb el genoll, així, que vaig fer el que vaig poder i vaig plegar quan ja estava pesada la neu. Però, estava tan bonic tot el Pirineu! I tenim aigua!

Com que el meu camí habitual és Barcelona-Masella, el que veia, era tot molt sec i erm, i avui, el que he vist és que la primavera ja és aquí. Els nius d'orenetes a l'absis de l'església de Besalú i he vist una rosella en un camp! Feia calor, i molta gent en màniga curta.
Un home, ja gran, jubilat, explicava a un altre de la seva mateixa condició les excel·lències de les targetes de memòria i que només amb el seu portàtil i des de casa, ho podia fer tot. Es meravellava, que en una targeta SD de 2 Gigas, hi cap un munt de coses i que editava fotos i pel·lis.
La que cuida a la meva mare, em va explicar, que dels seus tres fills, dos, van néixer de "parto expulsivo", segons em va explicar, és un part digne de pel·li dels Monty Pyton, que el metge, entoma el nadó, com si fos un porter de futbol, que surt expulsat. Imaginava al Will Smith a "Els homes de negre" quan assisteix a un part d'uns al·lienígenes a un cotxe i pareixen una mena de pop llefiscós. He buscat això del "parto expulsivo" a sant google i no he trobat res, també els ho vaig preguntar a les meves tietes i tampoc no saben que és i no n'han sentit a parlar mai. Potser, les bolivianes són diferents! Com que també la roba l'estenen sense agulles d'estendre! Això també ho fan els brasilers de l'entressol. Potser per això d'estar a l'hemisferi sud, els nens neixen d'una manera diferent!