dilluns, 19 de març del 2012

Una parada de "mercadillo"

Si hi ha una parada que no falta mai a cap "mercadillo" sigui gran o petit, és aquella parada, que anomenarem antilívido. És, aquella parada, que de forma invariable hi és sempre, la de cotilles i altres coses per l'estil. De parades de roba interior o llenceria també hi ha, però aquesta, és aquella, que ens mostra la seva mercaderia ben estesa i amb tota la seva grandària. El que crida la meva atenció en aquesta parada, és la mida de les peces que tenen esteses, no els colors. No em cal ni atansar per veure que hi tenen i que no és pas del meu interès. Bàsicament, hi ha dos colors, el blanc i el color que ara es diu bisó, però que era el color carn de tota la vida. El color blanc, està dedicat a les calces, que són de coll alt, de cotó i gruixut, amb la quantitat de roba que es gasta per fer unes calces com aquestes, en podríem fer tres per mi i no sóc pas prima. Si mai teniu un nadó, i us heu quedat sense cap "bodi", de ben segur que unes calces d'aquestes us faran el fet. És com una samarreta. També hi ha de color blanc, les samarretes imperio, tot un clàssic també, entre la roba interior d'home. Amb el color carn, ara dit bisó i defensat per les seves usuàries, per que és aquell color que no transparenta i que serveix per poder-se posar roba blanca. Amb aquest color, hi ha sostens de mides gegantines, amb uns tirants que servirien de cintes pels camions de gran tonatge. També hi ha les faixes o cotilles, com en deia la meva àvia. Aquí, les mides també són de proporcions desmesurades. Aquesta peça, serveix per aguantar i per que no surti la panxa i/o el cul, la panxa i el cul, no sortiran, però fan sortir unes "morcilles pel damunt que fa feredat. La meva àvia, sempre em deia: "nena, t'hauries de posar una cotilleta, per que t'aguanti", mai li vaig fer cas. Són de color carn, per tal que les senyores es puguin posar una faldilla blanca i no es transparenti. Transparentar, no es transparentarà, però es marquen totes les costures i gomes que porta la cotilla. I pensar que una transparència pot ser d'allò més sexy!

Fins fa poc més d'un any, tenia la creença, que aquestes parades estaven abocades a l'extinció i ràpida. Però, d'un any ençà, he pogut comprovar, que no és així. Les dones aquestes que venen a cuidar a la meva mare, porten cotilles d'aquestes. Com ho sé? Per que es marquen totes les costures, fins i tot amb els texans i a la que ve ara, se li veu per dalt del pantaló. Aquella faixa reforçada i amb uns repunts dobles i triples i de color carn! Si hi ha una cosa que miro, és que no es marquin les costures. Que lleig que és que es marqui la goma al final del cul i es marquin totes les costures. I aquesta absència de color! o bicolor, blanc i color carn, que avorrit!

1 comentari:

Carles Casanovas ha dit...

Gènial el teu "mercadillo", jo, hi vaig cada dimarts el matí i és tal i com tu el descrius. Vols saber una cosa?... jo em compro tota la roba interior al mercat de Tiana. Els calçotets son més flonjos i no apretent tant. Les talles no et prement d'una manera immpròpia els co....s i no et fa falta caminar com en "chiquito de la calzada" i ahir vaig comprar-me un mega-pitet per menjar calçots!!! Fantàstic.