dijous, 12 d’abril del 2012

Ja a casa!

Tinc pendent una entrada de la setmana santa, que ja ningú no es deu recordar després de tants dies. Però a mi, se m'ha juntat amb la meva rentreé al món laboral. Un canvi total i radical, no només del que és la feina, sinó també del que és la meva imatge, si més no, durant mentre estigui treballant, no hi ha gent que porta uniforme per treballar? Doncs jo més o menys, digue'm que m'he de disfressar per treballar, que és un problema ara? si, no tinc roba per vestir-me i em torna boja. Jo necessito tenir molta roba, estic acostumada a poder triar entre molt i ara, no. Vaig començar ahir dimecres i per començar vaig haver d'anar a Bilbao i que no m'agrada la nova terminal de l'aeroport de Barcelona, no té personalitat, és com totes. La feina? bé. Molta informació, d'un tema totalment nou i clar, això cansa. També cansa portar sabates de taló durant dies i haver de traspassar tota la terminal de l'aeroport. 

Quan ahir a la tarda, em van deixar marxar, ja eren quarts de set, vaig anar a l'hotel i em vaig tornar jo altre cop i vaig sortir a fer un vol. No havia estat mai a Bilbao, m'ha agradat. Ha fet el temps típic, pluja, núvols i aquestes coses. Està clar, que no podia anar sense la meva càmera, ni que sigui la compacta. Està ple de banderes de l'Athletic, per la final de copa i el taxista fins i tot em va ensenyar on estava la seu del club, un palau impressionant a la part bona de Bilbao. M'ha sorprès, que no he sentit parlar en euskera, anant sola, et pots fixar en aquestes coses. Els rètols dels carrers i tot el que és institucional, està retolat en les dues llengües, però als bars i restaurants, les cartes són castellà i entre la població no el parlen com aquí parlem el català. Vaig fer un repàs pels canals de la tele i tampoc, el que sigui la cadena, com una retransmissió de pilota basca, si, però, entrevistaven a un  noi i parlava en castellà i el subtitulaven, però en un altre canal, feien una peli i era en castellà. No sé, m'ha sobtat.
La guàrdia civil, de l'aeroport de Bilbao, fan treure el portàtil de la bossa i de la funda i posar-lo en una safata tot sol. Les sabates, avui m'han pitat al  passar l'arc i el guripa s'ha dirigit cap a mi en anglès, deuria fer pintar d'estrangera. Home, si sóc d'un altre país, però em poden parlar en castellà, que els entenc, se idiomes!

Ja de tornada, a Barcelona, estava núvol. El preu del taxi aquí és el doble que a Bilbao. El taxista de tornada a casa, era tonto, per no dir una altra cosa. He trigat més de l'aeroport a casa, que no pas el que ha durat el vol. No els vull dir mai als taxistes com han de fer la seva feina i per on han de passar, però en aquest al final, li he hagut de dir jo el recorregut, per esmenar la cagada. Ha agafat la ronda litoral, amb el que això sempre comporta, si estic al Baix Llobregat, mai de la vida, torno a casa per la ronda litoral, sempre la de Dalt, això ho sap tothom. I mai, cap taxista, m'havia portat per la del litoral. Semblava que no hagués fet mai de taxista, això si, portava un tonton. Estava a punt de dir-li, que no em calia visita turística per Barcelona a mi.




1 comentari:

Mireia ha dit...

nena, jo em pesnava que hi hauria foto amb "l'uniforme".

treu la verificació, please, sispli