divendres, 30 de maig del 2014

La factura de l'aigua

Em sembla que fa uns tres anys ja en vaig fer una d'entrada semblant, però ara clama al cel. Deixant de banda, que hi ha 15 euros, que són una taxa de residus i no sé quines hòsties. La meva factura de l'aigua, és de la dimensió desconeguda com a mínim! M'explico, el període de facturació, va del 19 de març al 20 de maig, són 63 dies en total, si en aquests 63 dies li restem els caps de setmana i la setmana santa i el primer de maig, que són 21 dies, i no hi va haver ningú a casa, ens queden 42 dies, en els quals s'han consumit 29 metres cúbics d'aigua. I és més, d'aquests 42 dies en que es consumeix aigua sense parar a casa meva, 690 litres al dia, 11 dies, la meva mare hi era, la resta, 31 dies no. La meva mare va ingressar a l'hospital el dia 7 d'abril i ja no ha tornat a casa. Si jo, quan marxo de casa tanco l'aixeta de pas, per evitar que la cisterna ragi, que raja molt, i em passo pràcticament el dia fora de casa, molts dies dino fora de casa i després, passo un moment a la tarda per deixar les claus del cotxe i el que porti de la feina i no torno fins les deu de la nit. Com és possible que gasti tanta aigua? La quantitat de rentadores en aquests dies des que ma mare ja no està a casa ha baixat de forma exponencial, es feia una rentadora al dia i encara quedava roba bruta, ara en faig dues a la setmana, per separar tovalloles de la resta de roba, amb una rentadora ultra-intel·ligent que renta amb una escopinada. El rentaplats, també s'està relaxant una mica, per allò de que té menys feina i només treballa un cop a la setmana i sense omplir! En aquesta última factura, he consumit més aigua que en l'anterior, 5 metres cúbics!
Ja fa tres anys, tenia la sospita que em fotien l'aigua, el consum històric, no segueix cap patró. Al maig, el consum comença a augmentar, fins a la factura de gener, per caure en picat a la següent i tornar a començar a pujar en l'actual. No ho acabo d'entendre. Començaré per reformar el lavabo, si la cisterna, que és el mal de tot és nova i no raja, no haurà cap excusa per part de la companyia per dir que hi ha alguna cosa que no funciona.