dimarts, 11 de novembre del 2014

UNA DE CONCERTS I UN ERROR DE COLUMNA EDICIONS

I ja vaig dir que tenia llista d'espera i no diguem si hagués de fer dels llibres, que ja passo, total, dels llibres hi ha qui ho fa millor que jo, dels concerts també, però no tenen les meves imatges.


Allah las. 24 d'Octubre de 2014. Sala Apolo. Barcelona.

Aquests nens, que sonen com a foto instagram. En principi, havien de tocar a la sala petita de l'Apolo, però van coincidir amb el Chicuelo i els van passar a la gran, van omplir. Van sonar molt bé i em van agradar molt. Uix! i ja fa tants dies i tantes coses, que no recordo si va passar alguna cosa remarcable. Dues coses sí, resulta que ara a la barra, ja no tenen Jameson i que no vam tenir cap parella estranya al costat on ella ballés de forma compulsiva ni semblés que estaven fent el ball de Dirty Dancing! Oh!


Kiko Veneno i Refree. 5 de Novembre de 2014. La 2 de l'Apolo. Barcelona.

Una combinació un tant estranya el Kiko Veneno i el Refree, Raül Fernàndez, el mateix que també toca amb la Sílvia Pérez Cruz. L'últim disc del Kiko, Sensación térmica, no és tan flamenc com les seves altres cançons, però està molt xulo també. ja immersos en la consulta participativa de diumenge, però que carai! un concert és un concert. Quan vam entrar a la sala, havia poca gent, de manera que ens poder posar a primera fila, va bé, per que en aquesta sala, com que queden força baixos, pots deixar la jaqueta i la bossa a l'escenari. A la porta de la sala, al carrer, l'equip del programa Salvados de la Sexta, preguntava a la gent per com era que es perdrien la cassolada, ens van preguntar, però nosaltres no vam sortir al programa, no som ni prou fashion ni vam contestar el que volien, després ho vaig veure al programa, no l'havia vist mai i no el tornaré a veure mai més, suposo, segons la meva opinió i és la meva opinió, ni millor ni pitjor que la de ningú, però aquest és el meu bloc i expresso la meva opinió, no m'agrada com es va tractar el tema i és una visió esbiaixada. Com va anar el concert? Molt bé!!!!! El Refree, es va desmelenar, el Kiko, va tocar la guitarra i va cantar i es conserva molt bé el "pajaru", m'agrada més sense bigoti però. Va ser molt festiu i va tocar el disc nou bàsicament, en els bisos, van fer pujar al Pau Riba, que era allà i tots tres van cantar una cançó, m'havia quedat sense memòria  a la càmera per gravar-la i no tenia temps de canviar la targeta, així que només hi ha una foto feta amb el mòbil.







Nacho Vegas. 7 de Novembre de 2014. Sala Salamandra. L'Hospitalet de Llobregat.

No sabíem on quedava exactament aquesta sala i abans calia menjar alguna cosa, vam arribar i vam localitzar la sala i vam anar a menjar alguna cosa, vam entrar a un bar de paquis i vam menjar un megadurum, era enorme i superbenfarcit, uf! que tips que vam quedar! Ens van marcar a la mà com si fóssim una cuixa de cabrit ja escorxada, feia anys que no em marcaven així. El perfil dels assistents, era força diferent dels que havien anat uns mesos abans al Barts a Barcelona, semblava com si fos gent habitual de la sala i que hi van toqui qui toqui, però en general es sabien totes les cançons i alguns cantaven amb molt sentiment! Havia una noia, que va trobar un conegut, que era just davant nostre, i que havia anat per que un del gimnàs tenia entrades i a veure que o qui pillava i aquest noi li deuria agradar força per que feia molts intents per fer s'animés, però els dos nois havien anat al concert, a veure al Nacho Vegas i no estaven massa per la labor de la noia. Havia unes al costat, que ja no és que parlessin, sinó que cridaven i va haver un moment que vaig estar temptada de demanar'ls-hi que si us plau, no cridessin tant, que no sentia el concert! El Nacho Vegas, no és precisament l'"alegria de la huerta", però aquesta és la seva gràcia també! Va fer sortir a cantar amb ells, a una noia, que toca la guitarra, Lorena Alvarez, que els va fer riure, el Nacho Vegas també sap riure! He posat el vídeo.
Amb aquest concert, he descobert, que quan estic tan a prop de l'escenari i els altaveus, el so de vegades no és tan bo en la gravació com hauria de ser-ho.




I si heu arribat fins aquí, ara toca la meva denúncia, és pels senyors de Columna edicions, ja fa anys em vaig comprar un llibre i encara no l'havia llegit, Atrapats en el gel de Caroline Alexander, sobre l'expedició a l'Antàrdida de Shackleton. Algú veu alguna anomalia? Jo la vaig veure ràpidament, per que faig un apartat cada cop que em poso a llegir amb el llibre i quan l'agafo, el que faig és posar el punt de llibre a l'inici del següent capítol i per fer això, miro l'índex, quina la meva sorpresa, quan vaig anar a buscar la pàgina que segons l'índex era el següent capítol i no coincidia, vaig mirar si hi faltaven pàgines i no, tampoc sembla que falti contingut, però considero que és un error enorme, que en un llibre així i que els senyors de Columna edicions, en una edició de tapa dura i format guais i que el preu no era d'un llibre de butxaca, cometin un error així. Per si algú encara no se n'ha adonat, l'última pàgina és la 223 i segons l'índex Un comentari sobre les fotografies, comença a la 237, són 14 pàgines de diferència. De fet, no coincideix des de l'inici del llibre, no li falten pàgines. Però, si això no fos prou, quin va ser el meu astorament quan vaig decidir que els ho diria als senyors de Columna edicions, grup 62 i Planeta, NO TENEN ADREÇA DE CORREU ELECTRÒNIC!!!!!!!! Em podreu dir que fa molts anys que el vaig comprar i que ara que he de reclamar! o que sóc una perepunyetes, però jo em vaig comprar el llibre amb molta il·lusió i esperava un moment adequat per llegir-lo, és un llibre amb moltes fotografies de l'expedició i ara sembla que no falta res, però tampoc estic segura del tot que sigui així i no ho puc esbrinar a no ser que els escrigui una carta a mà i la faci arribar per correu postal. Doncs, sí, estic una mica enfadada!!!!